joi, 12 ianuarie 2012

02

Well, in zilele ce au trecut de la inceperea noului an, m-a cuprins o frenezie cinematografica (eu am inventat expresia, trebuie sa o patentez) si am vizualizat filme la intamplare, fara sa tin cont de nici un criteriu. Am vazut filmele: "1408" (mediocru, tot farmecul a fost stricat de "fantomele" semitransparente, parca decupate dintr-un televizor cu lampi), "Sezonul vrajitoarelor" cu Nicolae Cusca (Nicholas Cage), un film destul de inchegat, dar absurd, previzibil si pe alocuri plictisitor, in care freza lui Cage seamana cu un castron cu macaroane, "Captain America", o porcarie de film incredibila, acest film concureaza cu "The Village" pentru primul loc pe podium pentru cel mai prost film .
Am incercat sa vizionez ultimul film din seria "Piratii din Caraibe", dar nu am rezistat decat vreo douazeci de minute, din mai multe cauze, cum ar fi coloana sonora incredibil de enervanta, care se sincronizeaza obsesiv cu fiecare gest al personajelor, cam ca in "Tom si Jerry", din cauza umorului fortat, care aproape ca m-a facut sa plang, usw.
Apoi, chiar inainte sa cad intr-o criza de cretinism cronic din cauza acestor bombardamente vizualo-psihice, am gasit in hard-disk-ul computerului meu un film din 1967, sub semnatura lui Kobayashi Masaki, "Samurai rebellion".
A fost un medicament, o adevarata incantare, o demonstratie de arta cinematografica sublima, care m-a deconectat, m-a fermecat si m-a facut sa admir si mai mult Japonia, cu tot ce inseamna ea.
Si care m-a facut sa sterg din hard-disk o multime de porcarii comerciale.
Concluzia e simpla: evolutia artei cinematografice nu reprezinta neaparat un beneficiu pentru omenire, atata timp cat ea nu este combinata cu o doza de realism, seriozitate, si nu in ultimul rand - bun-simt.

Iata trailerul filmului care m-a vindecat de febra filmelor noi:

4 comentarii:

  1. Imi plac filmele cu samurai .
    Eu ma uit acum la Lawrence of Arabia
    http://www.cinemagia.ro/trailer/lawrence-of-arabia-lawrence-al-arabiei-3196/
    un film foarte bine realizat si care in ciuda secventelor predominant statice sau "in asteptare" nu ma plictiseste deloc.
    Zimmer 1408 l-am vazut si eu mai demult desi nu sunt o adepta a genului. Nu mai bine te uiti la serialul ala cu Merlin?
    Nu ca frenezia cinematografica n-ar fi buna, ma atinge si pe mine
    Uelchome bäch

    RăspundețiȘtergere
  2. Danche.
    Nu suport serialele, de nici un fel. Am ramas cu traume de la "Sclava Isaura", dar am rezistat eroic. Am vazut un episod jumate, dar cand Ignatio a scos cravasa s-o plesneasca pe Isaura, am renuntat. Eram prea tanar pentru filme de groaza. Apoi am aflat ca Ignatio a scapat cravasa pe jos si cand s-a aplecat s-o ridice a facut atac de cord. A venit doctorul ala gras, cu o caruta, si negrii plangeau in jurul casei cu sacii de bumbac in spate: "Aoleeeeu, domnu' Ignaaaaacio, domnu' Ignaaaacio!", se lamentau ei, chiar si ala care a fugit dupa aia cu nevasta-sa, pe ea au prins-o si au vandut-o in New Orleans, unde a murit de galci. Leandru se plimba de colo-colo si dadea din cap, de parca vazuse filmul dinainte. Numai Rosalinda Matilda Mercedes nu zicea nimic, ea doar impletea ciorapi flausati.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vad ca Sclava Isaura a lasat si la tine urme adanci :))
    O intrebare : te uiti direct pe site sau le descarci?
    mai nou ma uit pe 990. ro pentru ca n-ar fi bine sa le descarc de aici chiar daca e site romanesc....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma uit direct pe site. Nu sunt pretentios cand vine vorba de caltiatea imaginii, pentru mine calitatea filmului este mai importanta.
      Nu stiam de 990.ro. Eu ma uit pe filmehd.ro, dar probabil ca sunt mai multe site-uri cu filme online. Adica sigur sunt.
      Ptiu, ce balbait pot sa fiu azi... cred ca e de la vreme. Ninge, in sfarsit.

      Ștergere