miercuri, 15 iunie 2011

Eclipsa de luna

Dupa cum stie toata lumea, azi se desfasoara o eclipsa totala de luna, sub patronajul Ministerului Turismului. Invitat special: marea vedeta internationala Euleup Unnironsten, din Peru. Margareta Clipa nu a putut sa onoreze invitatia, deoarece e racita, a mancat castraveti.


Fara lipsa de absenta de modestie pot sa spun ca detin unul din cele mai puternice telescoape de amatori care a existat vreodata in lume si in tot judetul. Are distanta focala intre 0.72 si 41.557 (!), diafragma de 1.117 (!!) si blitz pentru ochi rosii incorporat (!!!).

Cu ajutorul acestui megatelescop am capturat instantanee din timpul eclipsei.

Din cauza unor clauze contractuale dintre mine si Observatorul Federal Suprem din Oklahoma, impreuna cu Universitatea Astronomica din Barracuda, nu pot sa expun pe blocul meu decat o singura telescopofotografie.

Datorita nervilor mei de otel nici macar nu a fost nevoie sa folosesc trepiedul (oricum l-am imprumutat unui vecin care isi zugraveste casa).

Engioi.
 
Completare: Alea doua de jos sunt faruri de masina.

21 de comentarii:

  1. :))) Doamne fereste, nu stiu ce te inspira dar m-am indoit de ras. Si jur ca pe parcursul zile o sa-mi amintesc de poza ta cu eclipsa si o sa ma hilizesc singura :D

    Pai si cand nu e eclipsa la ce folosesti domle, megatelescopu ala?

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi plac pestii tai.Da...parca-s mormoloci, totusi.....Ma pricep la pesti (cprght Gg)

    RăspundețiȘtergere
  3. Hapi, telescopul meu e multifunctional. Cand nu e eclipsa demontez lentilele, le pun la locul lor, in rama ochelarilor bunicului si folosesc teava la vanatoare de melci, pe post de sarbacana cu boabe de fasole. Toamna telescopul se transforma in bucium (il inchiriez la ciobani pentru branza de porc, smantana de capra sau lapte de cal), iar iarna e o simpla teava de calorifer, nici nu ai spune ca e cel mai puternic telescop dupa Hubble.

    RăspundețiȘtergere
  4. Într-o seară Galileo Galilei stătea la geam, bea şpriţ şi făcea inventarul la oznuri, stele, planete etc. Se făcu brusc ora unşpe şi Luna dispăru. Galileo mai trase o duşcă şi constată: "E..hâc...lipsă!" Aşa apărut termenul eclipsă că care cum clar constatăm din poza ta, a fost făcut exact după metoda lu*Galileo!
    p.s. Ţuică sau uiski?...

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu?! Tuica?! Uiski?! Chiar ma crezi asa de betiv?!

    OK, recunosc. Bere cu vodca si cu "Adio, mama". Un bidon intreg. Invidioaso.

    RăspundețiȘtergere
  6. Păi sunt. Pe telescop! Că la cocteiluri îţi dau eu o reţetă de vezi nu doar eclipsa în 3D, ci şi Caru Mare, depăşindu-l fără semnalizare pe Caru Mic, care a rămas în urmă, pâlit în oişte de nişte comete!
    ...Şi totul din cauza că tata ştie exact când să culeagă prunele!

    RăspundețiȘtergere
  7. Şi-aşa deci, ai contemplat cum vârcolacul se înfrupta, hămesit, din selenar trup?! Era senină luna?

    RăspundețiȘtergere
  8. Camelia, multumesc.
    Mi-ai confirmat ca varcolacul exista!
    Deci aseara, pe cand faceam poze cu eclipsa pentru National Geographic Planet, am vazut foarte clar o creatura odioasa, cu ochi injectati, cu o gura enorma, cu buzele umflate, cu rimelul curs pe obraji, cu mustata neagra si cu parul albastru si rasucit in toate partile, care a inceput sa inghita eclipsa de luna. Atunci am lasat telescopul jos, in beci, si am inceput sa strig, ingrozit: "Fratilorrrrr, fugitiiiiii! Se vede capu la varcolac! Se vede capu la varcolac!"
    Atunci varcolacul mi-a lipit doua palme peste ochi si mi-a racnit in trompetele lui Eustocle: "nesimtitule, iar te-ai imbatat ca porcu' si o confunzi pe maica-ta cu capu la varcolac!".
    Inca ma mai doare o fesa (fiindca am cazut cu ea pe o grebla cu ajutorul careia fixam azimutul in plan estompat, pentru mai multa acuratete vizibila).

    RăspundețiȘtergere
  9. Dupa cum ai descris zvarcolacu am crezut ca ti-a intrat Bianca Dragusan in gradina :D

    RăspundețiȘtergere
  10. de vreo ora stau si iti citesc blogul, din articol in articol. Pur si simplu m-am oprit numai ca sa scriu un comentariu, ca dupa continui lectura. Te am la blogroll. \m/ si legat de ultimul comentariu, sunt de acord cu hapi2233.

    RăspundețiȘtergere
  11. Bine ai venit, readyoursoul.
    Multumesc pentru interes. Te voi adauga si eu la roller-blogger (asa ii spun eu, e inventia mea, trebuie sa merg la O.S.I.M., pentru patent, dar nu am timp).

    RăspundețiȘtergere
  12. Hapi, pestii astia care seamana cu mormonolocii au o poveste speciala, pe care o voi exacerba cu proxima oportunitate beletristica.
    Iar legat de Dianca Bragusan... sau invers, am gard cu sarma ghimpoasa, nici Terminaciosul nu ar putea sa treaca fara sa-si rupa A.Z.P.-urile.

    RăspundețiȘtergere
  13. Îmi pare că ţi-a scăpat intenţionat un apostrof; ai omis a-l pune...se mai întâmplă, "accidental", în jocul gramaticii narative. Da' nu'i bai.

    RăspundețiȘtergere
  14. Hi, hi, astept povestea cu pestii,
    Zi-mi sincer nu ti se pare ca "hi-hi" e un ras virtual usor homosexual??? Ca sa stiu daca il mai folosesc sau raman pe :D

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc! Mi-ar placea sa pot umbla pe motocicleta in cele mai frumoase locuri, cu prietenii apropiati s.a.m.d. dar deocamdata nu pot face asta, decat sa admir persoanele ca tine. Astept si alte postari

    RăspundețiȘtergere
  16. Bunule domn, rogu-te-aş, nu mai da de băut blogspot-ului, nu de alta, dar devine de o fantastică incoerenţă...se pare că nu am mai scris de mai bine de un an, dacă ar fi să mă iau după ceea ce a afişat în dreptul meu ca fiind o ultimă a mea postare, care, by the way, a fost înlăturată de către autorul ei...

    RăspundețiȘtergere
  17. Hapi, "hi-hi" si "he-he" sunt doua apostrofari incompatibile cu coarda sensibila a sinelui meu. Adica suna ca dreaq.

    RăspundețiȘtergere
  18. Camelia, sunt bulversat, siderat si imbalsamat de stupefactie. S-ar parea ca blocul meu are personalitate, pentru ca eu nu am modificat nimic in roller-blogger ™.
    Sau poate mi-o fi furat din bautura, nenorocitul, pentru ca Eu nu dau niciodata, Eu doar primesc (tunete, fulgere, cor gen Vanghelis).

    RăspundețiȘtergere
  19. Valentin, ţi se înapoiază poate ceea ce ai dat, gânditu-te-ai la asta? O fi vreo satisfacţie în asta? Teme-te!..instinctiv...Ia distanţă de fulgere şi tunete...distanţa în timp poate face fatalitatea să pară mai puţin ameninţătoare...şi, pe de o parte, mai puţin misterioasă; dar asta'i altă poveste.

    RăspundețiȘtergere
  20. *erată , cu scuza aferentă, cum altfel???

    "ia distanţă"...am tastat "l" în loc de "i".

    RăspundețiȘtergere
  21. PS
    Hihihi sună al naibii de ghiduş. Mai ales când rosteşti drăgălăşii.

    RăspundețiȘtergere